Äntligen hemma!

Nu har vi äntligen fått en lägenhet. Den är egentligen lite över vår budget men vi har inte så mycket att välja på, och vi gillade den så den får det bli. KLATT & BETALTT!

Kvalitén på lägenheter här i stan (landet!!) är sjukt dålig. Men denna är iaf relativt fin & bra. Max, svensken vi leker med ni vet, fick lägenheten jämte oss så vi har ju en bra granne iaf :)

Nu ska vi fira genom att slänga oss i poolen & jaccuzin & ta det lugnt! Ikväll blir det nog att spela lite sällskapsspel & pojkarna vill dricka öl. Det vill inte jag. Så jag ska inte det. Kanske ska köpa en. Vaska den andra.

Vaska är nog förövrigt världens bästa uttryck. Ska börja vaska allt: Köpa två soffor till lägenheten, vaska den ena. Kanon!

Skrev under ett fint avtal idag då givetvis till lägenheten. Vi får inte ha husdjur. Men det går bra med fisk & fågel. Jag ska skaffa mig en struts.

Trevlig kväll! (...eller ja, trevlig dag för er då kanske)



Här är lägenheten vi ska bo i. Precis över ett fik som bara gör cupcakes, kan bli farligt. Haha!


....och så från andra sidan av huset.



Kommentarer
Postat av: Utas

plattning av hår med strykjärn, vaskning av soffa och struts som husdjur.. kan detta bli annat än succé, hahahahah :D

2010-08-10 @ 10:07:15
Postat av: Angelica

Stort GRATTIS till lägenheten.... väntar på bilder från insidan med stor förväntan

Livet verkar inte gå någon nöd på er... fira genom att slänga sig i poolen.. hmmm låter som en tillvaro jag skulle kunna vänja mig vid :-)

Bra att du börjar tycka om ord som Vaska... en bra början hahaha (dammsugan du vet... )

Hur går det med de möbler ni köpt...

Som sagt lycka till!

Stor kram till er båda

Modern!

2010-08-10 @ 11:11:45
Postat av: John

Vad häääärlig att höra för en "lite" orolig far.Ser ju jätte fint ut.`Köstar däää nött?`Hur mkt över budget,möblerat,vad ingår.Hur gick det med inskrivningen,fanns ni med i rullarna?Tell me more.

2010-08-10 @ 11:54:10
Postat av: Caroline

Halloj hittade hit via Maria Montazamis sida :) Det verkade ju gå fort att skaffa lgh :) Eller? Får man fråga vad ni får punga ut i månaden för den? Här i Sverige (Malmö för min del) är det ju SJUKT svårt att få lgh :/

2010-09-12 @ 21:28:11
URL: http://carolinesodergren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0