Att vara invaderad av loppor

God dag (speciellt till frida eftersom hon tvingar mig att blogga mer),

Är nu nyligen hemkommen från en lunch på Panda Express med Herr Masthagen. Lunchen bestod av Chow Mein med Orange chicken samt Chicken Cashew Meganism, oerhört delikat och definitivt att rekomendera om ni är på genomresa i Amerikat.

Medans Jakob är iväg på dagens andra lektion (Economic Geography) sitter jag i vår loppinvaderade lägenhet och ska skriva en 4a sidors essays till morgondagens väntade engelskalektion som kommer infinna sig på West Campus klockan 8.00


Nu sitter ni säkerligen och funderar: Hmm, loppinvaderade. Vad menar Louise egentligen med detta?
Det Louise menar med detta utlåtande är att vår lägenhet som har en inte allt för tjusig heltäckningsmatta (färg: brun) har inneboende i form av loppor. De har slagit sig ner i den inte allt för tjusiga heltäckningsmattan (den ovannämnda i färg brun).

Då Jakob G Masthagen fått upprepade utslag på benen under en flerdagarsperiod besökte han idag skolans hälsocenter där det bekräftades att det är loppbett.

HERREGUD. Jag dör. Fattar ni hur vidrigt detta är?! Jag ringde hyresvärden direkt när vi kom hem (på akut-nummret, blev kopplad till en telefonsvarare när jag hade berättat problemet. Det hoppas jag inte de gör om vi har en gasläcka)

Vi har köpt en skrivare idag iaf. Sånt är så väldigt mycket billigare än hemma i Schweden. Vi var verkligen tvugna att ha en skrivare eftersom det är väldigt mycket som ska lämnas in skriftligt varje vecka och om man vill skriva ut i skolan så kostar det så i längden sparar vi på att ha en egen!

Nu ska jag studera så jag återkommer då tid finnes.

Adjö.




Skrivare på loppmatta.
Sa ju från början att jag inte gillade den...


Kommentarer
Postat av: Emma

usch fyfan det kliar i hela kroppen... GAH!

men alltså, hur mycket kostade skrivaren och typ patroner och sådär totalt? måste också ha en haha.

2010-09-01 @ 03:38:33
URL: http://emmaisantabarbara.blogg.se/
Postat av: John

LOPPOR,villken rysare.Får nog boka om flygbiljetterna och vinka när vi flyger över till annan ort. :-)

2010-09-01 @ 11:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0