En liten liten pik

I vårt lilla hem så fördelar vi sysslorna så att inte nån av oss (läs: jag) ska behöva göra allt. Jakob sköter all disk och ja, jag gör resten. Haha, nej men jag bäddar, lagar mat, städar & plockar i ordning.
Detta innebär att vårt kök oftast ser ut såhär:


Detta innebär i sin tur att jag 1) inte kan laga mat 2) äta någonting alls eftersom vi inte har några tallrikar eller bestick.

Nedanstående konversation ägde precis rum:
- Men du tycker ju att det är okej att diska var tredje dag.
- Ja?
- Men jag kan ju inte laga mat då & jag är jättehungrig!
- Men ät nått annat då?
- Men jag vill ju ha mat!
- Jag tänkte värma på en sån där festlig pizza jag.
- Men Jakob, alla är inte som du & kan leva på en liten pizza om dagen och sen ladda upp med lite chips & cola (det är nämligen det han äter om jag inte lagar nån mat, om jag är på lektion eller så)

Så i ren protest kanske jag bara ska laga ett mål mat var tredje dag? Fast ja, det drabbar väl kanske inte honom eftersom då tar han sig en cola så är han mätt i en vecka till. Hmmm. Kanske ska sluta plocka upp hans snorpapper han sprider ut i hela vår lägenhet (speciellt på matbordet - eller som jakob känner igen det som: Hans datorbord) Som tur är så lyssnar vi väldigt bra på varann & jakob står redan och diskar, haha!

På tal om Jakob: Han tog sitt amerikanska körkort idag, Grattis Grattis! Du är bäst älskling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0