Ostkrok


Titta så gott! Detta unnar jag mig en sånhär fredagkväll. Mycket godare än vanliga ostkrokar, som Maria Montazami hade sagt. Och då måste jag säga likadant. Häftig tjej.

Dagen har varit väldigt stressig, eller nått.
Skola (hade min sista PD-klass så nu har jag läst klar ännu en klass - mitt degree - alltså att få en examen- närmar sig, haha) Jättetöntigt att jag var tvungen att fråga Jakob vad degree heter på svenska, jobbigt att tappa vissa ord man inte säger ofta. Tex. vattenkran.

Betala hyran. I Sverige hade vi inte behövt tänka på det eftersomvi använder oss av autogiro och internetbank & grejor men i USA vill vi göra det krångligt. Gå till banken, skriv en check, åk 40 min till din hyresvärd, lämna check, åk hem 40 min.

Gå & handla. Tröttsamt att släpa på våra jäkla väskor fram och tillbaka men mat behöver man så man kan äta för annars dör man.

... och sen var det plötsligt kväll! Så- godmorgon på er där hemma i Svedala!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0