På utflykt!

Idag vaknade vi, som alla andra helger, relativt tidigt - runt 9. Gick upp, frukostade & sen bestämde vi oss att vi skulle på utflykt, haha. Nej, men vi bestämde oss för att åka till Goleta som ligger ungefär 45 minuter utanför Santa Barbara med buss. Ganska nice men också ganska varmt.

Vi gick till Best Buy (typ som Elgiganten) & köpte en billig dammsugare. Kostade endast $29 men vi köpte till nån slags "vi-får-en-ny-dammsugare-om-denna-går-sönder-försäkring" för $6 också så blev lite "dyrare".
Sen blev det en stekpanna, så nu behöver vi inte steka i en kastrull längre, haha! Hmm, vad blev det mer? Ett säng-set med påslakan, örngott & lakan ($11) för vi är så sjukt trötta på att sova utan sängkläder, haha! Just ja, två nya handdukat också. Ganska äckligt att alltid ha samma....


Sen åt vi lunch på Chilis! Jakob åt som vanligt hamburgare & pommes med cola till, haha. Undra om jag någonsin kommer få honom att testa något annat?


Jag tog nån konstig sallad, för att försöka vara lite nyttig. Det gick inte så bra. Den bestod mest av ost & dressing, haha - men gott var det! Var inte ens i närheten av att äta upp allt men jag är fortfarande för svensk för att ta med resterna i en box (Nej, i USA säger man INTE ta med en doggy bag som vi tror i Sverige, man säger att man vill ha en box).


Jag älskar dig min snygging!


Nu ska jag & Kadda iväg på Bio, ikväll blir det  "The Social Network" - filmen om Facebook ni vet?
Vi hörs imorn!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Doggy bag är ju brittiskt...inte konstigt om man inte säger det i USA!

2010-10-03 @ 12:41:17
Postat av: iiaheesten

nej, jag vet inte.

2010-10-03 @ 17:53:28
URL: http://iiamariia.blogg.se/
Postat av: Louise

Nej precis anonym, konstigt att alla svenskar verkar tro att man säger det här då. Det var ju liksom det jag berättade men vad bra att du berättade det igen :)

2010-10-03 @ 19:05:02
URL: http://louiseikalifornien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0