Att ha halv pluggkväll

Hej!

Dagen idag: Skola, gymmet, hem, betala TV-räkning (HERREGUD, Usa är ett U-land. Man kan inte betala sina räkningar över internet - jag fick lösa det genom att ringa en telefonsvarare & prata med den i 6 minuter istället)  & storhandla (alla säger vi handlar mycket men vi handlar bara 2 ggr i månaden och behöver bara köpa mjölk till om den tar slut, asskönt att handla riktigt mycket så man slipper springa fram & tillbaka).

Jesper undrade hur mycket vi handlar mat för & nu har jag ett svar, haha. Vi handlar för ungefär 1115 SEK per person i månaden (vi köper givetvis mat tillsammans men vi delar på kostnaden).

Ikväll blir det dessvärre pluggande för min del, men ska göra ett halvkasst försök, det vill säga sitta framför TVn samtidigt och göra lite iaf. Jakob är iväg på LaBrezza & leker med dem där borta :)


vad snygg han är, visst? :)


Påväg till Mcdonalds, det är ju fredagsmys!


Bästa som finns är att bo med Jakob :)

Nu väntar astronomi, hoppas ni får en bra dag där hemma!

Kommentarer
Postat av: iiaheesten

nuuu är det freeeedagsmyyyys

2010-09-18 @ 19:19:13
URL: http://iiamariia.blogg.se/
Postat av: JeppeG

hahah, nice:) då är 1115kr (genom två) BARA mat va? shit vad billigt isåfall, hemma äter man för en tusenlapp per person. i alla fall jag:p brukade få 1000 av mamma som jag handlade mat för varje månad när jag lagade min egna mat:p

2010-09-18 @ 20:25:24
URL: http://facebook.com/Jeppelepsi
Postat av: Louise

Svar: Nej Jesper, Läs om,läs rätt. 1115 kronor per person! Så på två är det alltså det dubbla. Men då har vi mat för lite mer än en månad & då köper vi "riktig" mat så som fläskfilé, kycklingfilé och sånt. Det tror jag är mycket billigare här. Kostar ungefär $3 för att paket med 5-6 kycklingfiléer. Vad kostar det hemma? :O (inte fryst alltså...)

2010-09-18 @ 20:42:52
URL: http://louiseikalifornien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0